Get er en ledende fiberbasert bredbånds- og innholdsleverandør – og velger å være fraværende på Facebook. Get sitter stille i båten mens kundene klager. Interessant, som engelskmannen ville sagt.

Get er i 500 000 norske hjem og dermed store. De har 840 medarbeidere, jeg tipper de fleste bruker Facebook hver dag. Jeg håper de ikke ser Facebooksiden «Get, kabel og satellittjeneste», for den vil gjøre dem frustrerte. Siden renner nemlig over av negativ omtale.

I skrivende stund er det 931 anmeldelser, hvorav 759 gir dårligste karakter. 82 prosent! Snittkarakteren er 1,4.

Kundene skriver blant annet:

Har vært kunde av GET i fem år nå, beklageligvis….. Har du mulighet, velg en annen leverandør.

Hvis dette er det beste dere klarer get, så er jeg betenkt over hvordan dere har bygd opp organisasjonen. Synes oppriktig synd på den beslutingsløse kundeservicen deres som blir offer for oss kunders frustrasjon.

Har dessverre ikke noe alternativ leverandør av kabel der jeg bor – ennå. Men Canal Digital legger ned fiber hos oss iløpet av året – da er det takk og farvel til Get.

Det er direkte frekt at GET reklamerer med god kundeservice – det er ufattelig dårlig. En sak for forbrukerombudet.

 

Jeg flyttet i sommer og hadde i realiteten ikke annet valg enn å ta i bruk Get igjen. Jeg var nemlig også misfornøyd da jeg for noen år tilbake var kunde. Bank i bordet, så langt har det gått bra.

Men omtalen på Facebook er illevarslende! Utvalget over er de første anmeldelsene jeg leste, ikke nødvendig å lete med lys og lykte etter  sterke, negative utsagn. Klagene var som perler på en snor.

Internett og TV betyr mye for nordmenn. Det er sikkert derfor Get sier:

Vi er brennende opptatt av å skape de beste kundeopplevelsene i en stadig mer kompleks mediehverdag, og vi har de siste årene vunnet en rekke «best-i-test» priser for brukervennlighet, innovative produkter og god kundeservice.

15. september 2014 ble Get kjøpt av danske TDC, og ble med det en del av Skandinavias største digital-tv- og bredbåndsselskap.

Jeg lurer på hvordan man kan forsvare dette: Man lar over 900 anmeldelser stå uimotsagt på Facebook. Smart? Er det veloverveid fordi man mener det er umulig å vinne tillit der?

Hvorfor er det «god brukerservice» å være fraværende på landets mest populære og brukte sosiale mediekanal? Har man vurdert at disse anmeldelsene er ubetydelige? Eller tenkt, «de fleste har jo ikke et alternativ til oss, så la dem bare klage»? Teoretisk, om alle 900 anmeldelser var utelukkende positive, ville man også da ignorert dem?

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s